De vuurjuffer (mannetje) kun je herkennen aan de zwarte poten en de zwarte vlekjes op de vleugels
Ze staan bekend om hun grotendeels rode kleur, wat zeldzaam is voor juffertjes.
Het is een mooi modelletje om te fotograferen .
Nu ik toch met rood bezig ben, ook maar even het lieveheersbeestje er bij geplaatst ;-))
Klik op de eerste voor mooier beeld.
Bedankt voor de reactie op mijn vorig blogje.
Groetjes Tinie






.jpg)
.jpg)
.jpg)



%20(1).jpg)





Absolutely brilliant, especially the dragonfly head close-ups! Your photos should be in an insect encyclopedia!
BeantwoordenVerwijderenPrachtig hoe we ze nu zo goed kunnen bekijken
BeantwoordenVerwijderenGeweldige serie foto's Tinie.
BeantwoordenVerwijderenZo mooi die vuurjuffers, ook het5 lieveheersbeestje is prachtig.
Foto 6 is mijn favoriet.
Groetjes Irma
Awesome photos!
BeantwoordenVerwijderenWauw die kijkt ons recht in de ogen
BeantwoordenVerwijderenPrachtige foto's
Ook altijd leuk om het olhbeestje te zien, die blijven schattig
It is amazing the detail with which you photograph and present to us these two beautiful species.
BeantwoordenVerwijderenYour post also brings back memories of my youth, when I lived in my village, when ladybugs were abundant in the gardens and fields.
Best wishes,
JR
The Large Red Damselfly is the first dragon to be seen in the spring, with such amazing red - my favourite colour - eyes. Brilliant work once again Tinie.
BeantwoordenVerwijderenRegards...Pete
Hallo Tinie,
BeantwoordenVerwijderenich glaube bei euch gibt es andere Libellen, hier bei mir fliegen sie sofort weg ;-)
Super schöne Fotos von den Libellen und dem Marienkäfer.
Grüsse Frank
Dat zijn prachtige foto's van beiden insecten en vooral die close-up van vuurjuffer waar het net is dat deze je aankijkt is super gefotografeerd.
BeantwoordenVerwijderenHoi Tinie, wow wat een mooie serie van de vuurjuffer!! Scherp waar het scherp moet zijn en lekker hier en daar een close up. Schitterend! Ook zo tussen het groene blad. Het lieveheersbeestje heb je ook al perfect gefotografeerd. Allemaal mooi maar de foto waar hij onderste boven onder het blad loopt...juweeltje!
BeantwoordenVerwijderenGroetjes Maria
Hoi Tinie.
BeantwoordenVerwijderenPrachtige foto's.
Die ogen echt super.
Groettie van Patricia.
'een mooi modelletje om te fotograferen' vind ik wel heel voorzichtig uitgedrukt.
BeantwoordenVerwijderenWat een prachtige libel en zo mooi in beeld gebracht.
Hartelijke groet, Corrie
Hoi Tinie,
BeantwoordenVerwijderenSchitterende foto's!!
Super om die juffer zo close te zien met die bolle ogen.
Dat rood is ook best bijzonder en doet zijn naam eer aan.
Groetjes, Marco
Hoi Tinie,
BeantwoordenVerwijderenInderdaad, een zeer fotogeniek juffertje en dat laat jij hier volop zien. Mooie scherpte, maar ook hele fijne zachte achtergronden. Wat dat betreft vind ik nr. 4 de mooiste met die onscherpe vleugels over de volle lengte van het beeld. En je hebt alles mooi in (kleur)balans gehouden met het lieveheersbeestje als compleet maker.
Groetjes,
Ad
Hoi Tinie,
BeantwoordenVerwijderenwerkelijk een schitterende serie van deze vuurjuffer.
De mooie rode kleur is al geweldig maar de macro van de rode ogen is werkelijk fantastisch om te zien. Je hebt daar echt supermooie foto's van gemaakt! Mooi in detail en net wat Ad ook zegt mooi in scherpte.
Grappig dat je dan ook het lieveheersbeestje erbij hebt geplaatst hahaha.....
Echt een hele mooie serie zo.
Groetjes, Helma
Geweldig, wat een kleurigheid en detail!
BeantwoordenVerwijderenDag Tinie,
BeantwoordenVerwijderenDe vuurjuffer is een schitterende juffer die je prachtige platen heeft opgeleverd. Je ziet ze niet vaak helaas. Jij hebt je kansen prima gebruikt om er mooie platen van te maken. Het lieveheersbeestje is een goede tweede, die zijn plaats hier ook zeker verdient.
Groet, Kees
Hai Tinie,
BeantwoordenVerwijderenPrachtige serie hoor. De scherpte op de ogen van de juffer is geweldig en dat is best lastig.
Groetjes,
René