donderdag 14 mei 2026

In de tuin

 In de tuin is weer van alles te zien.

Ben dan ook alweer druk aan het fotograferen geweest.

Klik op de eerste voor mooier beeld.


Paring van de snuitkever.




Vliegen












Struiksprinkhaantje.
Dit jaar nog niet gezien, uit de voorraad gehaald ;-))






Bedankt voor de reactie op mijn vorig blogje.

Groetjes Tinie

22 opmerkingen:

  1. Ha Tinie, weer schitterende macro opnames van al die kruipertjes en springertjes. Geniet hoor.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What beautiful photos of these little beings, Tinie.
    You photographed them so well!
    The details and colors are superb!
    Best wishes,
    JR

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een fraaie serie hoor, daar komen vast wel kleine snuitkevertjes van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, je macro's zijn weer juweeltjes, prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your macro lens has served you well, Tinie, and the results are spectacular. Best wishes - David

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Tinie,
    Wat een toffe foto's!! Geweldig hoe jij al die kleine diertjes zo close in beeld hebt gebracht.
    En hoe grappig is dat om getuige te zijn van die paring van die kevers. Knap gedaan hoor!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaw‑dropping macro shots!
    I love how you notice the tiniest details and bring them to life for us.
    Thanks for sharing these gems 🌿📸

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Tinie.

    Ze zijn prachtig je Close-up foto's

    Groettie van Patricia,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Tinie,
    Wat een mooie scherpe foto's van deze insecten.
    Vooral de foto's van Struikspinkhaantje vind ik erg mooi.
    Op de 1e en 3e foto lijkt het spinkhaantje over de rand van
    het blad te kijken of je er nog bent.

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Excellent macros Tinie. Love those greeny backgrounds soft and nice.
    Greetings Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Tinie,
    heerlijk om weer zoveel mooie macro's van je te zien.
    Het is er ook inderdaad de tijd voor (heb ik helaas nog niet genoeg) maar het is hier toch echt wel dubbel en dwars genieten van dit kleine spul. Dat het struiksprinkhaantje uit je opslag komt is totaal niet erg. Hele mooie foto.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie gedetailleerde macro foto's. Gaaf hoe je de vliegen in beeld brengt. Ook het struiksprinkhaantje van vorig jaar vind ik heel mooi.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Tinie,
    ohne zu wissen wer diesen Post geschrieben hat hätte ich sofort auf dich getippt, solche schönen Macros kommen immer von Dir, super Fotos.
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Onvoorstelbaar scherpe macro's Tinie, hoe krijg je het voor elkaar. Zelfs de facetogen van de vlieg op foto 4 zijn perfect zichtbaar en scherp. Hele fijne scherptediepte ook waardoor je mooie zachte achtergronden krijgt. De compositie op foto 9 vind ik ook erg geslaagd. Top Tinie.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Some of these macro photos are so good that they should be released in a book about insects. Brilliance!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. schitterende macro's Tinie. Het was weer genieten van je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Potverdikkie Tinie, wat heb je er weer iets moos van gemaakt. Hier ligt toch echt wel jouw sterkte . Prachtige scherpte en details in je foto's.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, wow!!! Ik ken de beestjes wel, maar zo gefotografeerd is echt klasse. Dikke complimenten. Ik heb er van genoten, vooral van je sprinkhaantjes.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Tinie,
    Je was weer in topvorm. Wat een geweldige macro's heb je gemaakt. Het vergt geduld, maar ook goed camerawerk. Stuk voor stuk zijn het plaatjes.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De tuin is een ideale plek om in rond te kijken wat er zoal leeft aan insecten. Smeer je wel in want er zitten ook soms teken en die wil je vast niet hebben. Je serie is prachtig. Complimenten dan ook verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen