zondag 19 september 2021

Varia

Daar ben ik weer.

Een poosje geen zin gehad aan het bloggen, wel foto's gemaakt .

Klik op de eerste voor mooier beeld. 

Sabelsprinkhaan


Duitse wesp


Tijgerspin




Cicade de prooi van hier boven.
Juffertje




Paardenbijter


Steenrode heidelibel


Koolwitje (omgezet naar zwart / wit )



Parelmoervlinder

Voor het eerst voor de lens,  nooit eerder hier gezien.


De Atalanta.

Waar er deze week iedere dag wel 18 van in de tuin zitten.

Ook dat heb ik nog niet eerder mee gemaakt



Bedankt voor de reactie op mijn vorig blogje.

Kom nu weer vaker bloggen en reageren bij jullie.

Groetjes Tinie

26 opmerkingen:

  1. Ha Tinie,
    ik heb weer genoten van jouw prachtige insectenbeelden.
    De parelmoervlinder heb je er prachtig op en van de atalanta heb je ook een bijzondere foto gemaakt, zo met zijn voelsprieten omhoog. Pfff, dagelijks 18 atalanta's in de tuin - daar droom ik van.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tinie,
    Leuk om weer wat van je te zien.
    En wat een super mooie foto's. Vooral die eerste 2 vind ik echt super mooi.
    Grappig dat koppie van die wesp zo net boven dat blad.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nog nooit een parelmoervlinder gezien
    zo'n knappe foto's, allemaal!!
    schattig de wesp die over het blad komt piepen :-)
    en dan die heidelibel die me recht in de ogen kijkt
    Een genot weer om hier te passeren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Tinie, prachtige macro's laat je hier weer zien. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Tinie.

    Geweldige mooie foto's heb je gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan gebeuren dat je wat minder zin hebt om weer een post te maken. Mooie serie weer deze keer.
    Die sneaky Duitse wesp vind ik wel heel geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige serie van de kleine beestjes. Vooral de Duitse wesp heb je echt prachtig erop staan. Maar ook de paardenbijter met de zachte tinten spreekt mij erg aan.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Tinie
    es ist immer ein Genuss und eine Freude deine Bilder anzuschauen, grossartige Fotografien..
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Tinie,
    Nog steeds kwalitatief heel goed macrowerk. Een favoriet aanwijzen doe ik niet, ik vind het allemaal platen die het bekijken waard zijn.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Tinie,
    Wat een geweldige foto's zijn dit, dit is echt klasse.
    Bij mij was het net andersom, drie maanden geen foto's gemaakt en steeds iets geplaatst op het blog uit oude voorraad foto's.
    Nu heb ik weer zin in foto's maken.
    Ik heb genoten van jou foto's.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Brilliant macro Tinie, all of them are beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weer heerlijke macro-fotografie Tinie !
    Ik deel de mening van Kees van Dommele, een favoriet aanduiden is echt onmogelijk, alle foto's zijn super.
    Petje af hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maravillosa serie de insectos y arañas, me han gustado mucho todas las fotos y en especial la segunda. Enhorabuena Tinie, un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Tinie,

    Je hebt het macrowerk nog niet verleerd. Prachtig zoals die Duitse wesp boven het blad uit piept. Mooi ook die cicade zoals hij in dat web hangt, lastig om zo'n klein beestje scherp te krijgen. Een parelmoervlinder, schitterend als je die in je tuin krijgt, jaren geleden zag ik er hier ook wel eens af en toe een, maar al jaren niet meer gezien.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een erg mooie collectie van macro opnames hoor, mijn oprechte complimenten. Zelf ben ik ook actief als natuur- en macro fotograaf en om die reden viel jouw blog me natuurlijk in het oog :-)
    Met vriendelijke groeten,
    Rudi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zie ik er misschien over maar is er een manier om je blog te volgen a.u.b. ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Rudi.
      Fijn dat je een reactie achterliet, jou foto's mogen er ook zijn.
      Jammer dat we daar niet reageren kunnen.
      Als je mij wil volgen, kun je de URL code kopieëren en opslaan op je site.
      Groetjes Tinie

      Verwijderen
  17. Hai Tinie,

    Wat laat je toch weer knap werk zien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jij vanaf een statief fotografeert of uit de hand. Die close-up van de libel is echt super (zonder de rest te kort te doen uiteraard).

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een beetje late reactie Rene.
      Maar ik fotografeer zelden met een statief, bijna alles uit de hand.
      De libel was ook uit de hand ;-))
      Groetjes Tinie

      Verwijderen
  18. Hoi Tinie,
    Wat een verfijnde foto's.
    Zo mooi van details. Die groene rietcicade!!! Ik weet hoe klein die zijn en je hebt hem zo mooi scherp, met als de tijgerspin, super. Sprinkhaan super, Duitse werp een geweldige sfeerplaat. vlinders mooi, gave soort die kleine parelmoervlinder!
    Het is weer genieten van je kunstwerkjes.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vergat ik nog de juffers en libellen te noemen....en die zijn ook al zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Tinie, zo'n dip heeft iedereen wel eens om wat voor reden dan ook. In elk geval laat je hier weer een heel fraaie gevarieerde serie zien. Heel mooi.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi Tinie. Blij dat je weer zin had want het zijn prachtplaatjes.

    Groet,
    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Tinie,
    ik herken je gevoel maar al te goed.
    Neemt niet weg dat ik weer heerlijk zit te genieten van deze pracht en praal uit de natuur ;-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen