zondag 19 april 2020

In de tuin.

In de tuin komt weer van alles op,
 er is genoeg te zien als je maar goed kijkt;-))


Klik op de eerste voor mooier beeld

De tulpen staan weer in bloei





Ook de korenbloem komt te voorschijn.

Uitloper van een eikel

Ze noemen het onkruik, voor mij is het dat niet

De eerste rozenbladeren



Het eerste oranjetipje van dit jaar

 Petunia's op mijn tuintafeltje

De blauwe druifjes doen het nog steeds

Dit is wat ik voel, heb het idee in een bubbel te zitten
en niet rond kan fladderen zoals ik wil.
Maar ook dat gaat voorbij al zal het nog wel even duren.

Wens jullie een fijne en vooral gezonde week.
Groetjes Tinie

19 opmerkingen:

  1. Hoi Tinie,
    Prachtige foto's!! Vooral die kleuren van die tulp zijn echt super mooi.
    Mooi close in beeld gezet.
    Knap gedaan!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je van deze serie weer een topper gemaakt, echt supergaaf gedaan. Prachtig mooi van scherpte, kleur, compo, zo mooi en teer in beeld gezet. Daar is toch een hoop werk ingekropen, ik kan enkel vol bewondering kijken en opnieuw kijken. Een dik verdiend en welgemeend compliment Tinie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende serie foto's Tinie, om jaloers op te worden. Ik heb een aantal malen gekeken, om de voor mij mooiste er uit te zoeken, maar dat is onbegonnen werk, ze echt allemaal even mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastic Tinie, I loved the ones with butterflies.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie log wéér.
    De ene foto is nog mooier dan de ander

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Tinie
    der Frühling ist die schönste Jahreszeit für uns, Flora und Fauna in den schönsten Farben..
    toller Post
    bleib gesund
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de derde tulp, prachtig!
    het oranjetipje en de druifjes, zooooo mooi
    en je bubbel, ja zo voelt het hier ook
    wat een super mooie reeks is dit weer geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een schtterende foto's zijn dit Tinie.
    De tulpen heb je echt super mooi in beeld gebracht.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Tinie.

    Dit is prachtig wat je hebt gemaakt.
    Het is zo mooi om naar te kijken.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nicely done, Tinie. Very artistically presented.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Tinie, en dat allemaal in de tuin. Prachtig is het juiste woord. Zelfs oranjetipjes! Je hebt er weer heel fraaie opnames van weten te maken. En ja een bubbel dat is goed verwoord. Maar soms breek ik toch even uit de bubbel. Geen tuin :(
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Preciosa serie fotográfica, los macros son extraordinarios. Tinie enhorabuena, espero que estes bien de salud. Un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is weer een super macro logje om duimen en vingers van af te likken !
    Hier blijf ik gewoon naar kijken en genieten !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Tinie,

    Wat een fijne zachte foto's die eerste drie. Zo'n uitgeschoten eikel vind ik ook wel eens in mijn tuin, maar meestal verwijder ik hem snel voordat hij doorschiet, je moet maar het idee hebben om er een foto van te maken. Prachtig die bubbels bij de rozenblaadjes. Lekker scherp je oranjetipje en leuk bedacht en in elkaar geknutseld die laatste foto. Wens je eveneens een fijne week.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Tinie,
    Degenen die een tuin hebben kunnen daar nu nog meer van profiteren. Mooi weer en bloemen nodigen uit tot macrofotografie. Gelukkig hoef je je daar niet toe te beperken, je kan er wel op uit als je dat wilt. Hoe dan ook, als je er oog voor hebt kan je je in de tuin lekker uitleven zoals je laat zien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha Tinie,
    ik vond het al een prachtige macroserie, maar de laatste foto slaat echt alles:
    wat een verfijnd, supermooi beeld. Je tekst erbij kan ik wel meevoelen. Ik denk dat we ons allemaal toch "anders" voelen.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is weer een mooie serie. Die tulpen, prachtig, zo mooi zacht en mooie uitsnedes. Ik heb het ook geprobeerd met een vaas tulpen, maar ik bakte er niets van (in de periode dat ik elke dag thuis bleef en toch iets wilde fotograferen).
    Wat mooi dat oranjetipje, in de tuin bij jou? Verder gewoon een mooie serie met alles wat groeit en bloeit, dit is toch de mooiste tijd van het jaar.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Tinie,
    Schitterende serie bloemen en planten! Zeker zoals jij ze fotografeert worden het allemaal juweeltjes.
    De laatste foto met het opgesloten vlindertje is prachtig, zo mooi verwoord en in beeld gebracht. Heel herkenbaar is dat gevoel. We zullen het er nog mee moeten doen.
    Heel veel sterkte en pas goed op jezelf.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Om gelijk met je laatste foto te beginnen Tinie:
    Wat een beauty van een foto! Ik begrijp je gevoel maar al te goed en ondanks dat ik wel nog steeds naar mijn werk moet is het toch anders dan anders. We kunnen niet meer overal gaan en staan waar we willen en dat in een tijdsbestek van een paar dagen!! Gelukkig hebben we nog blogger zodat we toch nog kunnen genieten van veel mooie natuur met zijn flora en fauna en dat laat jij in deze post maar al te goed zien. Werkelijk pareltjes van foto's!
    Blijf veilig Tinie en ook gezond.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen