vrijdag 28 september 2018

Pimpelmeesje

De pimpelmees is een mees die vrijwel in heel Europa voorkomt.
Pimpelmezen zijn veel te zien in bossen,tuinen en struwelen.
Het zijn slimme behendige vogeltjes die graag afkomen op de in de tuin opgehangen voedsel.
Ook in mijn tuin is de pimpelmees regelmatig te zien.
Op de gedroogde zonnebloem en op de bolletjes van de papaver.
Ze struinen de hele tuin door, ik ruim voor de winter niks op zodat er van alles te vinden is.


Klik op de eerste voor mooier beeld






















Bedankt voor de reactie op mijn vorig blogje
Groetjes Tinie


26 opmerkingen:

  1. Wow... amai Tinie wat schitterend zeg, wat heb je deze ontzettend gaaf in beeld gebracht, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Tinie, stuk voor stuk schilderijtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig om te zien. Pimpelmeesje en koolmeesje komen wel eens bij ons balkon. Wij hebben vogelhuisje staan. Deze reis niet gebroed. Verleden jaar wel. Liefs twee keer. Ik geniet van jou mooie foto's. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tinie.

    Prachtig hoe je dit mooie Pimpelmeesje op de foto's hebt gezet.
    Prachtige foto's Tinie.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Tinie,
    Wat een prachtige serie van deze pimpelmees, altijd een leuk vogeltje om in de tuin te krijgen.
    Hier zie ik ze wat minder als andere jaren, echt heel jammer.

    Wat er aan de hand is met jou blog weet ik niet, soms gebeuren er zomaar hele vreemde dingen, bij mij werkt de lightbox zomaar ineens niet meer, echt heel vreemd, ik heb niets veranderd.
    Ik hoop dat het probleem met jou blog snel wordt opgelost.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn probleem is opgelost Irma.
      Bij de instellingen van Chrome moest er iets aangepast worden.
      Groetjes Tinie

      Verwijderen
  6. Hoi Tinie,
    Zeer mooie opnames die je weer hebt gemaakt. Zo grappig.
    Mooi zo met de bolletjes. Foto 2 is ook erg leuk.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Awesome pictures of this bird that you were able to capture. I love the colors of its feathers, very pretty looking. Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts.

    World of Animals

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh, oh, oh...Tinie, wat is het toch een wonderschoon vogeltje
    en wat heb je hem super decoratief en mooi gefotografeerd!
    poeh, zo mooi vooral op die uitgebloeide klaprozen en zonnebloem!
    Schitterend!
    groetjes en fijn weekend,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Tinie,
    Pimpeltjes zo voor de lens krijgen is altijd leuk. Het levert mooie plaatjes op.
    Blogger en Google+ zorgen soms voor onaangename verrassingen. Sommige lossen na een tijd vanzelf weer op, andere blijven structureel voor problemen zorgen. Ik heb geen idee waar het bij jou aan kan liggen. Zoals je op mijn blog kunt lezen zijn enkele problemen verdwenen toen ik Firefox had gedownload en mijn blog daarin opende. Wie weet helpt dat bij jou ook.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor het meedenken Kees.
      Bij mij was het probleem dat Google mijn site als onveilig aangaf.
      Nu niet meer, bij de instellingen van Ghrome moest er toestemming gegeven worden dat het veilig was ;-))
      Groetjes Tinie

      Verwijderen
  10. Nice and cute, the Blue Tit are superb, thanks Tinie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Tinie
    schön wie sie an den Blumen die letzten Samen rauspicken, toller Post
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een erg mooie serie van deze kleine acrobaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Tinie
    erg mooie foto's van die pimpelmees.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige serie van de Koolmees Tinie, vooral de foto's met donkere achtergrond boeien mij geweldig.
    Groetjes kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw terug zo'n mooie serie!
    daar valt heel wat te knabbelen
    en zo zitten ze al eens stil :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Tunie!!!.. Lovely set of pictures.. Congrats

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha Tinie,
    mooie serie van dit leuke, vrolijke vogeltje. Ik word er altijd blij van als ik een pimpelmeesje zie.
    Mooi gedaan, het blad over het randje van de omlijsting in je eerste foto.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijke foto's Tinie. Prachtig vogeltje toch en vooral in de tweede foto.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw.... werkelijk een supermooi serie an deze Pimpelmees Tinie.
    Geweldig om te zien op de gedroogde zonnebloem en ook op de papaver.
    Prachtige en mooie heldere beelden. Top!
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. prachtige serie van die leuke vogeltje. Met name de eerste twee foto's vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie serie van dit pimpeltje Tinie, ze pikken graag zaaddozen open, maar ook rietstengels heb ik ervaren. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste twee.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen