vrijdag 21 april 2017

Just born

Oranjetipje, deze heeft heel de winter als pop in de schuur gestaan.
De rups had zich op de rand van een glazenbol als pop vastgehecht. 
Ik heb er een stokje naast geplaatst zodat die enig houvast had met het uitkomen.
De geboorte heb ik net gemist, maar wel foto's kunnen maken vlak er na.







De pop zoals ik het heel de winter zag.
 Later verkleurde die en wist ik meteen dat het om een mannetje ging ;-))



Fijn weekend en bedankt voor de reactie op mijn vorig blogje.
Groetjes Tinie

21 opmerkingen:

  1. Hallo Tinie
    Wat bijzonder om de pop in je schuur te hebben, wel jammer dat je de geboorte gemist hebt, maar je hebt toch nog mooie foto's van de vlinder.
    Groeten en een goed weekend. Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastic macro of the Orange-tip, I love your photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gezegde gaat helemaal op, Tinie: wie wat bewaart heeft wat!!
    'n Prachtige vlinder, je geduld is beloond!!
    'k Wens je een fijn weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tinie.

    Heel mooi Tinie dat je die pop hebt bewaard en nu zo'n mooie vlinder mag verwelkomen.
    Super gave foto's heb je gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend Tinie, dit zijn juweeltjes van foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Tinie,
    Prachtige foto van de pop en later de vlinder.
    Echt heel jammer dat je de geboorte hebt gemist, dat lijkt mij geweldig om te zien.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel bijzonder om te zien en heel gaaf dat deze prachtige vlinder bij jou geboren is ;-)
    Mooi vastgelegd. Oranjetipjes zijn zooooo mooi!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Tinie, je hebt dit heel mooi in beeld gebracht. Bijzonder mooie vlinder vind ik het.
    Groetjes Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een machtig mooie foto's heb je gemaakt.Mijn complimenten Tinie.
    Heerlijk weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele knappe foto's van een prachtig moment Tinie, schitterend zeg! Wel één bemerking, wat is die vlekkerigheid in de achtergrond
    van je foto's?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verklein de foto's naar ongeveer 300kb dat zal het zijn want in de originele zit het niet.
      Groetjes Tinie

      Verwijderen
  11. Precioso reportaje de esta mariposa privameral. Un placer haber descubierto tu blog. Saludos desde Asturias.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Tinie,
    wat bijzonder om dat zo dichtbij te hebben en te kunnen volgen. Leuk dat je in de pop al de oranje vlek kan zien. En supermooie foto's!!

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Impresionante!!! Un trabajo impecable Tinie, me ha encantado. Enhorabuena y un abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi Tinie!
    Prachtige opnames van het verkleuren van de pop... heel bijzonder!!
    Lieve weekend groetjes Anna 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Tinie,
    Wat een buitenkans om dit te kunnen volgen. Het heeft je zo een heleboel bijzondere beelden opgeleverd.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oooh zo prachtig om zien
    wist net dat de pop er zo uitzag, heel interessant om weten
    prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. van pop naar vlinder ..

    hier steek ik wat van op Tinie

    bijzonder knap in beeld gebracht

    prettige zaterdagavond

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waaw ! Fascinerend mooi !
    Als kind heb ik zo eens een koninginnepage rups zien verpoppen en op een dag als vlinder gezien. Onvergetelijke momenten zijn dat. Je fotoreeks doet me terug denken aan mijn kindertijd. Dank je wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tsjonge, ik zie dat ik wat blogjes gemist heb. Deze is erg mooi. Het oranjetipje is 1 van mijn favorieten. Foto 1 is erg fraai. Leuk ook de kleurverandering in de cocon.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen