zaterdag 14 juli 2012

Kolibrie vlinder in de tuin.

Ik was van de week met het Koolwitje aan het fotograferen in de tuin.
 Net toen ik binnen was en de camera  weg wou leggen zag ik de Kolibrie vlinder bij de vlinderstruik. 
Snel naar buiten, maar deze vlinder is zo razend snel.
 Ik kon er een paar foto's van maken (7) en weg was die weer. 
Met als resultaat 1 waar ik blij mee was, de rest kon de prullebak in ;-))

Kolibrie vlinder

 Koolwitje

Deze komen groter mooier uit, even klikken ;-))
Koolwitje vroeg in de morgen

Klein geaderd witje

Vanmiddag tussen de buien door naar het park geweest. 
Ik had alleen de zoomlens bij mij, want vlinders verwachte ik nu niet. 
Toch de volgende keer de macrolens er bij meenemen.
Van het  Klein geaderd witje vlogen er wel 10 rond.
 Het koevink mannetje was ook aanwezig.
Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorig blogje.
Groetjes Tinie

19 opmerkingen:

  1. Beautiful and brilliant pictures of the butterflies.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat heerlijk zoo een tuin die de vlinders weten te vinden.maar je heb hem toch maar te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Slecht één keer heb ik 'm gezien de kolibrievlinder, mijn foto's waren prullebakwaardig....
    Je kunt hier goed het verschil zien tussen de zoom- en macrolens.
    Toch goed dat je ze gekiekt hebt.....hebben is hebben.
    Mooie serie Tinie. Heb een goed weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow een kolibrie vlinder!! ik heb hem
    nog nooit in het echt gezien...
    Hij is mooi deze, ik zou er trots op zijn...
    Maar ook de witjes met dauw vind ik heel mooi...
    prima vastgelegd...
    Ja en als je op pad gaat en je denkt er valt toch niks te macro-en
    dan hebt je het vaak mis, meestal zit er wel iets...
    dus volgende keer lensje toch maar mee...

    Lg en fijn weekend Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een briljante foto's zijn het geworden. Zo mooi en zo scherp.
    Laten we hopen dat het morgen een beetje droog is Tinie.
    Een fijne zondag toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw deze foto's is echt schitterend mooi geworden. Kolibrie heb ik nooit gezien.
    Heel aparte vogel is dit. Deze vogel vliegt ontzettend heel snel. En heel klein.
    Vlinders is prachtig geworden. Toch zie ik hier niet zoveel. Minder dan verleden jaar.
    Heel jammer.

    Alvast fijne zondag gewenst.
    Gr.van Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeps het is vlinder. Geen vogel. Sorry!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super zijn ze Tinie vooral de Kolibrie en met de druppels heel gaaf
    Echt pracht serie
    Ik ben ook een serie aan het maken van de witjes er zitten er heel erg veel en veel verschillende
    Maar vandaag goot het bijna de hele dag
    morgen weer eens kijken
    Groetjes en fijn weekend Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Tinie,

    de Kolibrievlinder is ook moeilijk te fotograferen. Ik heb deze ook maar 1 keer gehad (op natuurtje toen nog).
    Je koolwitje onder de druppels vind ik echt schitterend!! Complimentje. Ook je andere vlinders mogen er zijn. Het verbaasd me dat er met deze regen nog vlinders zijn. Ik zie ze hier al dagen niet meer.

    Echt weer even genieten Tinie.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele mooie foto's, Tinie. Lucky you, dat je de Kolibrivlinder in je tuin had en 'm ook nog kon fotograferen. Ik heb 'm een paar jaar geleden 1x in de tuin gehad toen ik niet veel aan fotograferen deed. Dat Koevinkje heb ik nog nooit gezien. Ook een hele mooie foto. Jouw tuin ligt vast beschutter dan de mijne. Hier zijn de vlinders allemaal vertrokken. Prachtige serie. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk, een Kolibrievlinder in je eigen tuin!
    Mooi dat je er ook nog een leuke foto aan hebt ober gehouden,
    ik heb er ook eentje gezien, maar geen foto kunnen maken.
    De Koolwitjes met de regendruppels vind ik heel mooi, dat zijn
    fotografisch mijn favorieten, maar de Kolibrievlinder is natuurlijk
    veel unieker dat je die zo hebt kunnen vastleggen!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bela sequência de fotos. Amo borboletas. São delicadas e encantadoras.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat gaaf, de kolibrievlinder! Ik heb er nog nooit een gezien. Super dat je er een prachtfoto van kon maken, maar ook de witjes mogen er zijn hoor.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw Tinie wat een geluk had je hier, een kolibrie vlinder in je tuin, ik heb er nog nooit eentje gezien, laat staan vast kunnen leggen.
    De witjes staan er ook prachtig op heel mooi met de druppels op de vleugels.
    Het licht is ook prachtig het slechte weer is daar dan wel weer goed voor.
    Fijne zondag nog.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi.....! Vooral die van het koolwitje 's morgens vroeg met de dauwdruppels er nog op. Wat heb je al weer veel vlinders gespot Tinie. Het geaderd witje is ook erg mooi.

    nog een fijne zonnige zondag, gr. Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's!
    Ik ga zeker je blog volgen!

    Groetjes,
    Meike

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kijk dat is herkenbaar, blij met die ene en wat voor ene, een superplaat....

    BeantwoordenVerwijderen