zondag 16 juli 2017

In de tuin

Ik heb deze zomer het geluk dat de putter en de kneu een bezoekje brachten in de tuin.
Niet allemaal even scherp, maar de putter moest ik door het keukenraam fotograferen. 
Als ik de deur open zou doen was die weg geweest  ;-))

klik op de eerste voor mooier beeld.

putter





Een nog jonge kneu die zat te badderen





papa kneu bleef wel in de buurt

Van af het dak hield ie ook een oogje op het jonkie.



Bedankt voor de reactie op mijn vorig blogje. 
Fijne week gewenst, groetjes Tinie

35 opmerkingen:

  1. Prachtige opnamen Tinie, zelfs door het raam heen, knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nice pics from the garden Tinie !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The Goldfinch is one of the kind, beautiful images Tinie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Tinie toch prachtig gelukt hoor, de Putter zou ik ook graag eens voor de lens krijgen. Dat is mij tot nu nog niet gelukt, maar hoop doet leven. Knap werk Tinie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Tinie.

    Wat krijg jij een mooie soorten in je tuin.
    Prachtig het Puttertje, maar de Kneu is ook super mooi.
    Mooie foto's Tinie.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super Tinie. Dit jaar voor 't eerst ook een paar Putters in de tuin gehad, snel wat foto's door het raam en weg zijn ze.
    Bij jou zitten ze leuk op de veldbloemen, de laatste Putter poseert prachtig. Een jonge kneu zou ik niet herkennen, lijkt die veel op een mus zeg. Bij pa -die is prachtig- had ik moeten googlen naar de soort, maar ik ben dan ook geen vogelaar....
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Great series of images, Tinie. The European Golfinch is a very handsome bird indeed. A little water is all that is needed to attract birds, especially at this time of the year. We have two bird baths in our garden and one species or another always seems to be splashing in them. Enjoy the rest of the weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig Tinie ze weten heel goed waar ze moeten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Tinie,
    Dat zijn wel twee hele leuke soorten om in je tuin te hebben!!! Is mij nog nooit overkomen, ik was al blij met een sijsje, ooit!!Je hebt er leuke mooie foto's van kunnen maken, vooral de badderende kneu is natuurlijk helemaal geweldig!
    Fijne zondag!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Tinie!!!.. Very nice series of photos .. Congratulations and greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig Tinie, deze verschillende vogels in je tuin.
    Groet kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een prachtig bezoek kreeg je
    k heb die nog nooit in het echt gezien
    heel mooie foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Twee prachtige soorten voor in de tuin Tinie. Volgens mij zit het vrouwtje in bad en niet een jong.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is leuk zulke tuingasten.
    Mooi dat je ze zo hebt kunnen fotograferen Tinie.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hello ,
    Such observations make especially fun .. great pictures
    Greetings Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heel knappe foto's van je tuingasten Tinie

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Tinie,
    Om te beginnen vind ik dat je een prachtige header hebt.
    Putters hebben wij ook wel eens in de tuin gehad, maar ik heb nooit een goede kans gehad om ze vast te leggen. Dat je ook nog kneutjes in de tuin heb gehad maakt het extra bijzonder. Ook al was het fotograferen door glas, de serie is toch heel geslaagd.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi deze prachtige vogel reeks, Tinie!
    Voor mij springt de Putter eruit...
    Lieve geniet groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Preciosas fotos Tinie, las del baño me han encantado. Un abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een voorrecht om dit in je eigen tuin te hebben. Mooie serie heb je kunnen maken.

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Tinie,

    Wat een pracht vogeltje hè het puttertje!
    mooie opnames heb je er van kunnen maken, maar ook de kneu..super vastgelegd
    zowel oud en jong! prachtige blog!

    groet Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooi Tinie, werkelijk heel erg mooi!
    De putter is ook een mooi vogeltje met zij rode koppie maar het kneutje wint het deze keer.
    Onwijs gaaf dat je die in je eigen tuin kreeg. Echt super (en daar word ik dus weer een beetje jaloers van hihi.....)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Tinie,

    Je bent een bevoorrecht mens als je deze soorten in je tuin krijgt. Mooie platen heb je ervan gemaakt vooral de kneu in bad, alleen het is niet een jong, maar het vrouwtje.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Echt een mooie serie hoor, je keukenraam is in ieder geval mooi schoon, want de putter staat er prima op. Leuk hoor dat je die in je tuin op bezoek had. Ook de kneutjes zijn prachtig
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een vrolijke serie, vooral dat kleine kwikke puttertje vind ik super mooi
    Dat je zoiets in je eigen tuin kan meemaken...woow !

    BeantwoordenVerwijderen