zondag 15 mei 2016

Macrofotografie

Al is het nog niet alle dagen mooi weer, ook met regen kun je foto's maken.
Dan ga ik met de druppels aan de slag.
Al mag ik ook graag insecten en vlinders op de foto zetten.

Klik op de eerste voor mooier beeld.

Groene vleesvlieg

Rosse metselbijen  die voor het nageslacht aan het zorgen zijn ;-)

Geaderd koolwitje

 Cerceris quadricincta  (foto uit de oude doos)

  Druppels op de sedum

Druppels op een viooltje
Deze heb ik bewerkt, zodat er hele andere kleuren te voorschijn kwamen.
 Bedankt voor de reactie op mijn vorig blogje.
Groetjes Tinie


27 opmerkingen:

  1. maar whaw zeg, wat een mooie reeks!
    t is alsof de cerceris hier op m'n scherm zit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige macro's Tinie! Prachtige kleuren, en de scherpte zit helemaal goed!!!
    Groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke macrofoto's, superscherp die beestjes. De druppels op het viooltje...ik vind de originele toch wel veel mooier dan de bewerkte..
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tinie.

    Schitterend Tinie de macro foto's.
    De Bijen zijn echt super.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De wesp is super, maar de Rosse? metselbijen winnen vandaag, Tinie. Wat een mooie scherpe opname!!
    Het spelen met druppels is ook spelen met bokeh, 't zijn buitenaardse plaatjes geworden. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Jan voor de naam van de bijen, ik heb het even opgezocht en het zijn Rosse metselbijen.
      Groetjes Tinie

      Verwijderen
  6. Je macrofotografie opent een andere wereld als je met die druppels werkt. Knappe macro's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beeldschone foto's, Tinie.
    De groene vlieg komt heel mooi uit op de roze bloem; wat is-ie mooi eigenlijk, als je hem zo dichtbij en scherp afbeeldt. Het koolwitje is ook heel leuk zo. Pfff... en je druppels. Foto 5 is super. De kleuren op de bewerkte foto spreken me niet zo aan, maar dat is een kwestie van smaak. Het is een prachtig blog.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Absolutely stunning with the macro, you are amazing.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtige macro's Tinie


    die groene vlieg en de druppels op de sedum zijn helemaal top


    prettige pinksterdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hooi Tinie
    Gaaf die macro foroos mijn komplumenten.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou Tinie... prachtige macro's, absoluut fabuleus, heel knap werk, mijn welgemeend compliment!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Tinie,
    Prachtige serie van de druppels en beestjes.
    Ik ben helemaal weg van de groene vleesvlieg, zo scherp mijn complimenten.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Tinie, dit is werkelijk schitterend. Wat een mooie foto's en wat een details!
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke reeks, Tinie!
    Ware genot om te bekijken...
    Mijn favo is die van de bijen... zo mooi ;-))
    Lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Magnificent pictures.. Great macro.. Congrats..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Preciosos macros, me han gustado mucho. Saludos cordiales desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waw wat een mooie reeks, die druppeltjes genieten toch mijn voorkeur
    groetjes Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow wat is deze foto's echt heel mooi geworden. Druppels heb je heel apart gedaan. Compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hai Tinie,

    Ze zijn stuk voor stuk weer prachtig. De eerste twee zijn helemaal top. De eerste vanwege de prachtige kleuren. Zo mooi.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Tinie,

    Prachtig scherp allemaal zeg, vooral die uit de oude doos is een hele fraaie, dat je zo lang hebt kunnen wachten om die te laten zien. Ook de metselbijen zijn top.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een fraaie macroblog Tinie, waarbij de beestjes het voor mij winnen van de druppels.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Druppeltjes op een viooltje... zo gevoelig mooi (dat is mijn persoonlijk gevoel en smaak)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat zijn hele knappe macro opnames!! Die bijen zijn echt gaaf!
    en je druppelfoto's ook een staaltje creatief.
    echt leuk. Ik hoop dat je komende tijd nog eens vlinders en insecten gaat doen op je blog, enig!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Tinie,
    werkelijk prachtige macro's heb je gemaakt.
    Vlijmscherp en super helder!
    De druppels zijn geweldig want ik hou van druppels :-)
    De bewerking van de laatste foto is niet helemaal mijn ding.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fabulous macros! I especially like the photo of the butterfly and the wasp.

    BeantwoordenVerwijderen