donderdag 1 november 2012

Een nieuwe gast in mijn tuin.

Van de week zat er voor het eerst de Grote bonte specht in mijn tuin en wel het vrouwtje.
( René en Ghita bedankt voor de info )
De foto's gemaakt door dubbel glas en op 10 meter afstand.
 Ik was bang dat als ik de deur opende, hij er van door zou gaan.
Kwaliteit is niet zoals ik zou willen, maar ik ben er allang blij mee.

Hij had de pot met pindakaas ontdekt. 
Van gesnoept heeft die niet, de pindakaas zat achterin en hij zag opeens wat anders.




 Hij keek naar boven en zag toen.........


 Echte pinda's en dat vond die toch lekkerder. 
Daar heb ik geen mooie foto's van, hij ging net aan de verkeerde kant zitten




Bedankt voor de reactie op: herfstwandeling 2  nr.3 komt ook nog.

Groetjes Tinie

24 opmerkingen:

  1. Hai Tinie,

    Het is een grote bonte specht hoor, geen kleine.
    Een prachtige waarneming voor in je tuin natuurlijk en je hebt mooie foto's kunnen maken.
    Die komt zeker weten nog regelmatig terug om te eten.
    Langzaam maar zeker de pinda's meer jouw richting op verhuizen, dan krijg je hem vanzelf dichterbij.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, vooral de laatste pindakaasfoto vind ik prachtig!
    Mooie vogel ook zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Johan on mainio sarja melko arasta Tikasta.
    Hienosti olet onnistunut...
    Terveisin talvisesta Kuusamosta - Eko

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een erg leuke serie Tinie....hier zou ik toch ook wel tevreden mee zijn..... prima gedaan hoor.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Tinie klopt, ze zijn echt stapelgek op pinda's..
    we hebben ze elk voorjaar in de tuin zitten, ze brengen eerst hun jongen ergens anders groot en als ze groot genoeg zijn om te vliegen komen ze naar onze tuin voor de pinda's een pracht gezicht..
    als je de deur open had gedaan was hij waarschijnlijk weg geweest, ze zijn nogal schuw..
    maar nu hij de pinda's heeft gevonden komt tie vast weer terug..
    mooie serie..

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dat is een leuke bezoeker in je tuin. Een grote bonte Specht.
    Het is trouwens een zij, ze heeft namelijk een geheel zwarte nek, de mannetjes hebben een rode vlek in de nek.

    Heel mooi om dit te zien, en ze zal zeker terugkomen, misschien wel samen met manlief.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nou ik vind dat je deze schuwe vogel toch maar mooi te pakken hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lovely pictures of the woodpecker, we have one here at home too. Hope he will come back when we start feeding the birds

    BeantwoordenVerwijderen
  9. great photos of the woodpecker Tinie,very hard to get close to them to get a good photo like these.


    peter

    BeantwoordenVerwijderen
  10. W O W, niet geschoten is altijd mis, en dat zijn deze foto's zeker niet.
    Knappe serie zo zonder reflecties!! Top!! (Zit even jaloers te wezen, is zo over!)
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke foto's van deze mooie vogel, bij ons komt de specht ook regelmatig op bezoek. Met z'n spitse snavel haalt hij de pindakaas diep weg uit de dennenappels.

    Groeten Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat geweldig, Tinie. In je tuin en je hebt 'm nog op de foto ook. Misschien blijft hij wel komen deze winter. Die pindakaas lukt bij mij niet zo. Ze vinden het, geloof ik, niet lekker genoeg. Ik heb ook al "dure" pindakaas geprobeerd (hihi). Fijne dag. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, ja dat is leuk zo'n Grote Bonte Specht in je tuin en zo te zien aan de afdrukken in de pindakaaspot heeft mevrouw specht wel degelijk van de pindakaas gesnoept. Maar ook gewone pinda's en ook vetbollen lusten ze graag.
    Het is een prachtige gast in je tuin en wie weet krijg je nog wel meer mogelijkheden om deze schuwe vogel vast te leggen.
    natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie serie Tinie, mijn eerste grote bonte specht in de tuin was ook een geweldige belevenis, als je blijft voeren zal zij, want het is een vrouwtje, de hele winter blijven komen en kun je er nog veel plezier aan beleven.

    Gr.,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Tinie,

    wat gaaf dat je een grote bonte Specht in je tuin had!
    De pindakaas liet ie dus links liggen, maar de pinda's nam ie dus wel.
    Heel gaaf deze foto's en ze zijn echt goed hoor. En dat door je dubbele beglazing.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Very nice Tinie!
    The birds must be quite happy in your garden!
    It is a good idea to thread peanuts on string so they doesn't fly away with them!
    I wonder what mixture you give them in the first pictures?
    Your previous post is also beautiful and still very much in season although winter in getting closer fast!
    Cheers and enjoy your evening!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I wonder what mixture you give them in the first pictures?

      That is a paste made of peanuts Noushka
      We are doing that to us bread, very nice.

      Verwijderen
  17. Love her. Great Spotted Woodpecker is exciting, especially the second and forth, beautiful photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gaaf een Specht in je tuin Tinie!
    Als ze regelmatig terugkomt kun je misschien wel buiten op een verdekt plekje foto`s maken.
    Ik heb hier regelmatig Vlaamse Gaaien in de tuin en ik kan rustig op mijn bankje zitten achter de camera en ze komen gewoon pinda`s halen.
    Ik doe de pinda`s los in een planten bakje, een netje hebben ze zò gesloopt.
    Ik hoop op nog veel Spechten in je tuin,

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige gast om in je tuin te hebben Tinie. Hopelijk komt ie nog vaak bij je langs.

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat een specht ook op de pindakaas afkomt is iets wat ik niet zo verwacht had. Denk dat ik ook maar eens een pot op ga hangen. Haha. Een zalige serie Tinie zonder meer heel tof...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heerlijk moet het zijn dat de specht op visite komt. Ik hoop dat hij bij mij ook eens op visite komt.
    Een heerlijk weekend Tinie.

    BeantwoordenVerwijderen