zondag 12 augustus 2012

Libellen en juffertjes

Libellen en juffertjes, sommigen in de tuin en anderen in het park.
De eerste twee met de zoomlens gemaakt, had de macro niet bij de hand.
Groter zien , klik op de eerste foto.

De vuurlibel zat in het park.

Net als deze twee parende juffertjes.

De Bruinrode heidelibel poseerde op de wasdraad.





Het Lantaarntje op de papaver in de tuin.

In werkelijkheid zijn de ogen zo groot (klein) als speldenknoppen.
Wens jullie een fijne week met veel zon.
Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorig blog.
Groetjes Tinie

19 opmerkingen:

  1. Hoi Tinie
    Ja het is nu volop heidelibellen tijd en die heb je er dan ook volop tussen staan. Erg mooi vind ik altijd. Een fijne serie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor vandaag wel erg veel zon.....gelukkig zit ik nu in de schaduw
    en kan ik je foto's bewonderen, ze zijn weer top Tinie!!
    Kabeltouw als waslijn...sterk genoeg voor deze zwaargewichten...
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wonderful work on the dragonflies Tinie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind dit weer zo knap en mooi gefotografeerd, volgens mij lig jij erg veel op je buik aan de waterkant....hahaha.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie serie zet je hier weer neer.prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi Tinie er zijn er veel nu he .maar om ze te fotograferen valt niet mee .Die op de papaver is wel heel mooi.Maar ook te parende juffers zo scherp prachtig Grt Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig van kleur is hij/zij de vuurlibel . Ook heel mooi close het juffertje het beeld inkomend . Een heel knap stukje fotowerk afgeleverd.

    gr Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is weer genieten, Tinie. Geweldige serie. Wat een prachtige soorten zijn er, hè. Ik vind het wel moeilijk om ze uit elkaar te houden. Foto 4 vind ik erg mooi van kleurencombinatie. Foto 9 vind ik fascinerend mooi. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tão perfeitas e com lindas cores. Belos macros.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige serie Tine, ik merk iets vreemds, ik klik op de eerste foto, maar krijg dat niet de rij foto's onmder in beeld zodat ik kan doorklikken.
    Heel erg vreemnd.
    Ik vind de foto's geweldig scherp, super gedaan.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Great photos Tinie are they taken with your 100 macro lens?


    peter

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een heel mooie libellenblog, prachtig hoe je
    deze bijzondere insecten hebt vastgelegd.
    Mooi scherp en met rustige achtergronden,
    compliment voor dit fraaie fotowerk!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooie serie Tinie. Vooral het lantaarntje op de papaver vind ik erg mooi. Wel jammer dat hij zo aangesneden is, van mij zou hij meer ruimte mogen hebben.
    Knap dat je al die namen weet.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super gedaan Tinie erg mooi dank je wel voor het kijken ernaar groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Tinie,

    echt een heerlijke serie zet je hier neer.
    Prachtig van kleur en heerlijk scherp.
    Het zijn ook mooie gevleugelde om te fotograferen.
    Mijn favorieten zijn de laatste 3 foto's,
    dus 7, 8 en negen. Werkelijk plaatjes.
    Complimentje.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Erg mooi deze serie, vooral de laatste 2, geweldig !

    gr. Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi Tinie, vooral in de vergroting.
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen